بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی شیراز
من از تاریکی می ترسم به انگلیسی: معرفی اصطلاح + نکات گرامری
آیا می خواهید بدانید که چطور می شود به زبان انگلیسی گفت “من از تاریکی می ترسم”؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، در جای درستی قرار دارید! در این مقاله، علاوه بر معرفی عبارت رایجی که برای بیان ترس از تاریکی استفاده می شود، به بررسی نکات گرامری مهمی نیز خواهیم پرداخت. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا به درستی در مورد ترس های خود به زبان انگلیسی صحبت کنید.
در این مقاله، به بررسی موارد زیر می پردازیم:
- از تاریکی می ترسم به انگلیسی: معرفی اصطلاح
- نکات گرامری مرتبط
- عبارات مرتبط با ترس از تاریکی
- سخن پایانی
از تاریکی می ترسم به انگلیسی: معرفی اصطلاح
سادهترین و طبیعیترین روش برای گفتن “من از تاریکی می ترسم” به انگلیسی، استفاده از عبارت زیر است:
I’m afraid of the dark.
همچنین، عبارت زیر نیز کاملاً صحیح است و گاهی اوقات شنیده می شود:
I’m scared of the dark.
نکتهای که اغلب زبانآموزان را گیج میکند، استفاده از کلمه “dark” است. با توجه به اینکه ما می گوییم “از تاریکی می ترسم” و “تاریکی” یک اسم است، نه صفت، استفاده از “dark” که یک صفت است ممکن است کمی گیجکننده به نظر برسد.
اما چرا از “dark” استفاده میشود و نه از اسم “darkness” که بهمعنای “تاریکی” است؟
نکات گرامری مرتبط
میتوان به دو صورت به این سوال پاسخ داد:
- حرف تعریف “the”: در عبارت “I’m afraid of the dark”، قبل از “dark” حرف تعریف “the” قرار گرفته است. در زبان انگلیسی، با قرار دادن “the” قبل از یک صفت، میتوان آن را به اسم تبدیل کرد. به عنوان مثال، اگر قبل از صفت “rich” حرف تعریف “the” را اضافه کنیم، “the rich” به معنای “ثروتمندان” میشود. در عبارت “I’m afraid of the dark” نیز، “the dark” در واقع به معنی “تاریکی” است.
- طبیعی بودن کاربرد: ممکن است بپرسید، با وجود کلمه “darkness”، چرا باید از “the dark” استفاده کرد؟ پاسخ این است که از نظر انگلیسیزبانها، استفاده از “the dark” برای انتقال این مفهوم، طبیعیترین روش است. همواره به یاد داشته باشید: اگر استفاده از یک عبارت از نظر انگلیسیزبانها منطقی و طبیعی است، حتی اگر از نظر شما غیرمنطقی به نظر برسد، باید از این روش پیروی کنید.
آیا می توان از “I’m afraid of darkness” استفاده کرد؟
استفاده از عبارت “I’m afraid of darkness” از نظر گرامری اشتباه نیست و معنای درستی دارد. با این حال، با توجه به اینکه عبارت “I’m afraid of the dark” طبیعیتر است، بهتر است از آن استفاده کنید.
عبارات مرتبط با ترس از تاریکی
در موقعیتها و عبارات دیگری که بهطور کلی در مورد ترس از تاریکی صحبت میکنیم، نیز از “the dark” استفاده میشود. به مثالهای زیر توجه کنید:
- Nyctophobia is an extreme fear of the dark.
- ترجمه: نیکتوفوبیا (شب هراسی) ترس شدید از تاریکی است.
- How not to be afraid of the dark anymore?
- ترجمه: چگونه دیگر از تاریکی نترسیم؟
توجه داشته باشید:
- Nyctophobia = fear of the dark = تاریکی هراسی
سخن پایانی
امیدواریم این مقاله به شما در فهمیدن عبارت “من از تاریکی می ترسم” به انگلیسی و همچنین نکات گرامری مرتبط کمک کرده باشد. برای یادگیری بیشتر زبان انگلیسی و تقویت مهارتهای خود، میتوانید از منابع آموزشی متنوعی استفاده کنید و با تمرین مستمر، پیشرفت چشمگیری داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دورههای آموزش زبان انگلیسی، لطفاً با موسسه زبان پارسا تماس بگیرید.
راه های ارتباطی با موسسه زبان پارسا:
📍 آدرس:
شیراز، بلوار شهید بهشتی، حدفاصل چهارراه بنفشه به سمت چهارراه خلدبرین
📞 تلفن تماس:
071-32357641 | 071-32331829
📱 واتساپ:
09013443574 | 09173162644
📧 ایمیل:
info@parsa-li.com
🌐 آدرس سایت موسسه زبان پارسا:
https://parsa-li.com
پارسا اینستاگرام:
instagram.com/parsali.ir